944whistle

navigatie

navigatie

navigatie

autosport

     
     
Zolder Race Fesival 17, 18 en 19 augustus 2012
     

 

Volledige Tijdschema
 
  Presseschau
 
Het is heet, heet, heet.
een temperatuur van achtendertig graden wordt aangegeven voor de zondag, dat belooft wat.
De auto heeft een update gekregen in de vorm van een rollenbanktest waarbij de motor opnieuw is afgesteld. Met wat grotere injectoren moet zo'n 10% extra vermogen gevonden zijn. We gaan het proberen!
Bij de briefing wordt ons met nadruk verteld dat het verstandig is te stoppen als het je te warm wordt, het is racen in de SAUNA!

Bij de eerste kwalificatie blijkt dit met de hitte niet goed uit te pakken. De motor loopt warm en de electronica grijpt in door het vermogen te reduceren. Dit voorkomt gelukkig motorschade. Van een snel rondje zetten komt niet veel.

Voor de tweede kwalificatie wordt als voorzorg het vermogen teruggesteld en de koeling aangepast. Kijken wat het gaat brengen! Helaas geeft het niet voldoende verbetering en blijft de motor te warm worden.
 


Om de auto nog
enigsinds koel te krijgen heeft het team een ingenieus systeem bedacht. Met een watertank gevuld met ijs en een ruitesproeiermotor werd op de intercooler en radiateur koel water gespoten. Alle beetjes helpen!
 

Een turbomotor vindt warmte helemaal niet leuk. Bij zowel de eerste race en de tweede race blijft het probleem zich voordoen, Het wordt een weekend om snel te vergeten. Hoe extreem de hitte is ondervindt ik na de tweede race waarbij ik uitstap en heel veel water nodig heb om niet om te vallen!