944whistle

navigatie

navigatie

navigatie

autosport

     
     
De Porsche 944whistle motor
 
 

Uitgangspunt is een 3 liter S2 blok met een betere krachtsverdeling dan de standaard 2.5 liter.
 
 
Door het plaatsen van stalen bussen is de cilinderinhoud teruggebracht naar 2.5 liter. De oliekanalen zijn geoptimaliseerd.
 
 

De balansassen zijn verwijderd, die hebben we niet nodig...A
fgedraaide krukastappen voor beter optoeren van de motor.
 
 
Extra zuigerkoeling dmv oliesproeiers. Speciale zuigers en drijfstangen. Om de compressie te verlagen zijn de zuigerbodems aangepast.
 
 

De inlaatzijde van de turbo is vergroot met het schoepenwiel van een 6 liter vrachtautomotor.
 
 
Jarenlange ontwikkeling en ervaring zorgt voor doorgevoerde modificaties om de betrouwbaarheid te vergroten.
 
 

Hierboven de motor compleet samengesteld nog voor de inbouw. Op dit plaatje compleet na inbouw.
 
 
Het moment is daar, de eerste keer starten!

 
 


Inmiddels is na de eerste drie seizoenen de motor gereviseerd door Paul Geeris. De zware belasting had geleid tot defecte zuigers en cilinderwanden. Er zijn nieuwe verbeterde zuigers gemonteerd en de cilinderwanden zijn gehoond. Het vliegwiel is lichter gemaakt.
 
 
Daarnaast is een belangrijke verbetering doorgevoerd; Een motor management systeem KMS is gemonteerd.

 


De inlaatslangen zijn vervangen voor aluminium buizen waarmee het probleem van stuklopen van de slangen tot het verleden behoren.
 
Na de twee races in 2011 is de turbo stukgelopen, deze is gereviseerd en tegelijkertijd is de intercooler vergroot met een factor twee.